‌معاون امور دهیاریهاو سازمان شهرداریهای کشور؛

۶۰۰سرباز آتش نشان در دهیاریهای کشور  مشغول به خدمت می شوند

 معاون امور دهیاریهاو سازمان شهرداری‌های کشور گفت: برای کمک به مردم و دهیاری‌ها در حوادث و آتش سوزی‌ها ۶۰۰سرباز آتش نشان در دهیاری‌های کشور  مشغول خدمت می‌شوند.

۶۰۰سرباز آتش نشان در دهیاریهای کشور  مشغول به خدمت می شوندبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سعید رضا جندقیان در همایش دهیاران شهرستان نهاوند در تالار شهید باهنر گفت: اعتبارات دهیاری های کشور ۷۰ درصد افزایش یافت و لایحه جامع دهیاری ها در دولت تصویب شده و می تواند در حل بسیاری از مشکلات دهیاران راهگشا باشد.

او بیان کرد: با گذشت بیش از ۱۵ سال از شکل گیری دهیاری ها در کشور می توان گفت این نهاد به یک بلوغ سازمانی رسیده و می تواند با تسلط به چارچوب وظایف ،نقش قانونی خود را بیشتر ایفا کند.

جندقیان تصریح کرد:  اگر اختیارات ۴۸ گانه دهیاری ها  به طور کامل عملیاتی شود و به دهیاران اعتماد کنیم می توان بسیاری از مشکلات توسعه روستایی را حل و این مناطق را به قطب تولیدی تبدیل کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در پایان دولت دهم سرانه اعتبارات روستایی به ازای هر نفر ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در پایان سال ۹۶ این میزان با ۲۳۰ درصد رشد به ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت و همچنین  سرانه شهری در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ هزار تومان بود که در سال ۹۶ با ۵۱ درصد رشد به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان رسید که نشان می دهد رویکرد دولت به توسعه روستا جدی است.

جندقیان گفت: ۱۰۰۰میلیارد تومان برای جمع آوری زباله در روستاها اختصاص یافت و دولت در سرمایه گذاری و اجرای طرح ها نمی تواند به تنهایی موفق باشد لذا باید زمینه حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی را در توسعه روستاها با اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و گردشگری مهیا کنیم.

معاون  سازمان دهیاری و شهرداریهای کشور یاد آور شد: در کشور ۳۷ هزار و ۱۰۰ دهیاری داریم که تلاش می شود با آموزش و فرهنگ سازی زمینه فعالیت دهیاران را در مسیر قانون ، مهیا کنیم و از این مجموع ۷هزار دهیار تمام وقت داریم که برای آنها ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: رویکرد دهیاران باید به امور مربوط به روستاها تغییر کند زیرا برخی متغیرهای گذشته برای آینده فایده ای ندارد.

او بیان کرد:اعتبارات امسال دهیاری ها با ۷۰ درصد افزایش به ۵ هزار میلیارد تومان رسید که نقش مهمی درتوسعه و عمران مناطق روستایی دارد .

معاون سازمان دهیاری و شهرداریهای کشور تصریح کرد: در حوزه مالی و تسهیلاتی است که با یکی از بانک های عامل در روستا تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم و از ذخیره و رسوب اعتبارات دهیاری ها تسهیلاتی را به کارآفرینان پرداخت می کنیم ودر هر روستا که طرحی برای اجرا ارائه شود به متقاضیان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون هیچ ضمانتی تسهیلات ۸ درصدی با یکسال تنفس پرداخت می کنیم تا معیشت و اشتغال روستایی رونق بگیرد.

انتهی پیام/س

پرداخت تسهیلات به کارآفرینان در روستا ها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.